سریال «گرین لنترن» نباید اشتباهات فیلم رایان رینولدز را تکرار کند
نوشته شده توسط : mostafa

دی سی برای جذب مخاطبان به گرین لنترن راه سختی در پیش دارد


علاوه بر نام عجیب این ابرقهرمان، کاری که گرین لنترن در کمیک های دی سی انجام داده است برای لغو سریع او در هر انجمن اینترنتی امروز کافی است. در هیتمن شماره 18، انیس، جان مک کری و استیو دیلن شخصیت داگولدر را معرفی کردند، قهرمانی که سگ ها را به شروران جوش می دهد. اما چرا کسی باید چنین شخصیتی بسازد؟ چون کسی انیس را به چالش کشید تا نامی مسخره‌تر از گرین لنترن برای شخصیت پیدا کند!

البته یک شوخی ساده از جانب گارث انیس بدون شک تنها دلیلی نیست که هر گونه اقتباس از Green Lantern را دشوار می کند. این نام های احمقانه در زمان خود مد بودند. به خصوص دوران طلایی کمیک ها، زمانی که شرکت ها نام هایی مانند Green Llama، Whizzer و Red Bee را روی قهرمانان خود می گذارند.

اولین نسخه Green Lantern الن اسکات بود، جادوگری با حلقه ای که آرزوها را برآورده می کرد. بیل فینگر و مارتین نودل از افسانه علاءالدین الهام گرفتند. برای اولین بار در سال 1959، در شماره 22 کامیکس ویترین، جولیوس شوارتز، سردبیر دی سی کامیکس، جهنم جردن فانوس سبز را با داستانی به قلم جان بروم و کشیده شده توسط گیل کین به خوانندگان معرفی کرد که یکی از اولین کمیک های این دوره محسوب می شود. عصر نقره ای ابرقهرمانان.

شخصیت جان استوارت برای اولین بار در سال 1971 در شماره 87 "گرین لنترن" در کنار جردن معرفی شد و آنها به عنوان اعضای گروه فانوس سبز با یکدیگر همکاری کردند. استوارت یکی از مهم ترین شخصیت های "گرین لنترن" است و نقش مهمی در لیگ عدالت و مجموعه انیمیشن های آن دارد و همه استوارت را گرین لنترن اصلی دنیای انیمیشن های دی سی می دانند.

شوارتز به شدت از سری رمان های «لنزمن» که توسط ای. ای. کینگ کپی شده برای ایجاد گروه فانوس سبز نوشته شده است، بیزار است. یک نیروی پلیس بین کهکشانی تحت نظارت نگهبانان ابدی کیهان. خلبان آزمایشی هال جردن پس از اینکه یک بیگانه حلقه خود را به او می دهد، فانوس سبز جدید بخش 2814 می شود.

حلقه به طور خاص هل را انتخاب کرد زیرا او فردی شجاع و صادق است و حلقه به هل اجازه می دهد تا هر چیزی را که در ذهنش است با استفاده از قدرت اراده خود بسازد. با این حال، حلقه روی چیزهایی که زرد هستند کار نمی کند. زیرا رنگ زرد نماد ترس است.

با گذشت سالها، داستان و دنیای Green Lantern پیچیده تر شد. در همان زمان، نگهبانان از نظر اخلاقی مشکوک شدند و افراد دیگر به گرین لنترن تبدیل شدند. مهم ترین این افراد جان استوارت، گای گاردنر و کایل راینر هستند. علاوه بر این، هل همچنین کارهای بسیار وحشتناکی انجام داد. به عنوان مثال، او برای خطاب به دوستش تام از توهین نژادی بد استفاده کرد، دیوانه شد و نسل کشی کرد و البته با یک نوجوان سیزده ساله قرار گذاشت.

به طور کلی می بینید که جهان و شخصیت های گرین لنترن کار دی سی را برای هر اقتباسی، فیلم یا سریالی از این کمیک ها سخت می کند و این همه قبل از اینکه وارد بحث انواع فانوس ها شویم. رنگ ها و احساسات مختلف؛ به عنوان مثال، سپاه فانوس قرمز خشم را کنترل می کند.

چیزی که اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند، حضور Green Lantern در دنیای DC، قبل از سریال "Lanterns" است. قبل از هال جردن، طرفداران سوپرمن با وارث او گای گاردنر ملاقات خواهند کرد. گاردنر با بازی ناتان فیلیون، یک تند و دیوانه است که از حلقه خود برای رسیدن به اهداف شخصی خود استفاده می کند و اگر حوصله اش سر برود، به دیگران نیز کمک می کند. البته فیلم مارتین کمپبل روی هیچ یک از پیچیدگی های دنیای گرین لنترن مانور نداد یا فرصتی نداشت که به سراغ آنها برود. اما فیلم او در یک چیز موفق شد: خراب کردن ایده Green Lantern در ذهن مخاطبان جریان اصلی دی سی.




:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: