نوشته شده توسط : mostafa

دریم ورکس یک استودیوی انیمیشن معتبر است، اما در مقایسه با پیکسار یا ایلومینیشن، آثار شکست خورده و ناموفق بیشتری را در کارنامه خود دارد. در واقع هیچ یک از انیمیشن های آنها در سه دهه گذشته از مرز یک میلیارد دلار فروش عبور نکرده و هیچ یک از محصولات آنها در دهه گذشته بیش از 650 میلیون دلار فروش نداشته است. اما وقتی به انیمیشن های کم فروش DreamWorks نگاه می کنیم، وضعیت به مراتب بدتر است و برخی از به یاد ماندنی ترین و پر سر و صداترین آثار آنها حتی نتوانسته اند بودجه اولیه خود را جبران کنند.

هنگامی که استیون اسپیلبرگ، دیوید گفن و جفری کاتزنبرگ DreamWorks را تأسیس کردند، هدف اصلی آنها این بود که دیزنی را در گیشه به چالش بکشند. این استودیو سریال های معروفی چون «شرک»، «پاندای کونگ فو کار» و «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» دارد، اما واقعیت این است که به جز چند مورد نادر، هرگز نتوانسته اند دیزنی را به چالش بکشند - از نظر تجاری. ، فقط به این لیست از انیمیشن های کم فروش DreamWorks نگاه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mostafa

نقد مینی سریال همدرد; یک فیلم هیجان انگیز جاسوسی با طنز عجیب
هوا جوانده و رابرت داونی جونیور
«همدل» داستان خود را از آخرین روزهای قبل از سقوط سایگون (پایتخت ویتنام جنوبی) و پایان جنگ ویتنام با راوی یا قهرمانی ناشناس آغاز می کند و ما او را فقط با نام مستعار کاپیتان می شناسیم. او که در یک اردوگاه کمونیستی زندانی می شود، شروع به گفتن داستان زندگی خود می کند. ما به سرعت متوجه می شویم که کاپیتان مردی مرموز است که برای ویتنام شمالی جاسوسی می کند و به عنوان یک نفوذی در ارتش طرفدار سرمایه داری ویتنام جنوبی عمل می کند. ارتشی که در آن او به عنوان دست راست ژنرال (تون لی) رئیس پلیس ملی ویتنام جنوبی انتخاب می شود.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mostafa

در حالی که فیلم‌های هری پاتر عموماً مورد استقبال قرار گرفتند، اما نتوانستند برخی از صحنه‌های کلیدی کتاب را به تصویر بکشند که بسیاری از طرفداران و خوانندگان کتاب‌ها را ناراضی کرد. کتاب‌های هری پاتر بسیار مفصل هستند و داستان‌ها و شخصیت‌های فرعی زیادی دارند که وارد فیلم نشدند. به دلیل محدودیت‌های زمانی، فیلم‌های هری پاتر برخی صحنه‌ها را سریع‌تر از آنچه در کتاب‌ها اتفاق می‌افتد حرکت می‌دهند و برخی از داستان‌های فرعی را در چند خط دیالوگ فشرده می‌کنند. مواردی از این دست باعث نارضایتی طرفداران «هری پاتر» می شود.

از سوی دیگر، فیلم های هری پاتر برخی از جزئیات کتاب ها را برای جلوه دراماتیک تغییر می دهند. این امر به دلیل تغییر رسانه از ادبیات به سینما تا حدودی ضروری است، اما در برخی مقاطع با اهداف کتاب در تضاد است. بسیاری از لحظات هری پاتر وجود دارد که در کتاب ها بهتر بود. همچنین امروزه دفاع از برخی از فیلم‌های این مجموعه سخت است. آنچه در مورد بازسازی مجموعه هری پاتر می توان گفت این است که سریال زمان بیشتری برای پردازش نکات داستانی خواهد داشت و می تواند توضیحات اضافی را ارائه دهد که واقعاً مورد نیاز است.

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : جمعه 23 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mostafa

تریلر رسمی فصل دوم سریال «خانه اژدها» که قرار است در 16 ژوئن در 8 قسمت از شبکه HBO پخش شود، منتشر شده است تا نگاهی اجمالی به این فصل هیجان انگیز و مورد انتظار داشته باشیم.

اتفاقات «خانواده اژدها» 200 سال قبل از سریال «بازی تاج و تخت» رخ می دهد و حول محور دوران اوج تارگرین ها می چرخد. همان خانواده ای که بعدها دنریس از آن بیرون آمد و ملکه هفت پادشاهی شد.

در فصل جدید مت اسمیت، اولیویا کوک، اما دارسی، ایو بست، استیو توسن، فابیان فرانکل، ایوان میچل، تام گلین-کارنی، سونویا میزونو، ریس ایفانس، هری کولت، بتانی آنتونیا، فیبی کمپبل، فیا سابان، جفرسون هال و متیو نیدهام بازیگران فصل قبل حضور خواهند داشت.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mostafa

پس از مدت ها انتظار، فیلم "مگالوپولیس" (مگالوپولیس)، اثر پر شور فرانسیس فورد کاپولا، در بخش اصلی جشنواره فیلم کن 2024 به نمایش درآمد. همانطور که انتظار می رفت، نقدهای این فیلم بسیار متفاوت بوده است، به طوری که برخی از منتقدان آن را عالی توصیف می کنند و برخی دیگر آن را یکی از بدترین فیلم های کاپولا می دانند.

«مگالوپولیس» که بودجه نجومی 120 میلیون دلاری آن را شخصاً کاپولا بر عهده گرفته است، داستان ابرشهری مدرن به نام «روم جدید» را روایت می کند که در آستانه فروپاشی است. سزار (آدام درایور)، معمار با قدرت کنترل زمان، می خواهد شهر را بازسازی کند، اما شهردار فاسد شهر، فرانکلین سیسرو (جیانکارلو اسپوزیتو) به او اجازه این کار را نمی دهد.

کاپولا مدتی قبل فیلم را به استودیوهای بزرگ عرضه کرد تا ببیند آیا کسی حاضر است برای تبلیغات گسترده آن هزینه کند، اما اعضای استودیو نه تنها فیلم را نادیده گرفتند، بلکه در رسانه ها نیز به آن حمله کردند.

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mostafa

کمدی فانتزی «IF» به کارگردانی جان کرازینسکی که حول محور شخصیت‌های تخیلی دوران کودکی می‌چرخد، با ۳۵ میلیون دلار کمتر از حد انتظار افتتاح شد، اما توانست «پادشاهی سیاره میمون‌ها» را شکست دهد. باکس آفیس

انتظار می رفت «اف» در هفته اول اکران حداقل 40 میلیون دلار به دست آورد. اما بعد از نمایش شنبه، معادلات به گونه ای دیگر رقم خورد. فروش بلیت به اندازه کافی برای مقام اول و برای یک فیلم خانوادگی خوب بود، اما شروعی متزلزل برای فیلمی است که ساخت آن ۱۱۰ میلیون دلار و فروش میلیون‌ها دلار دیگر هزینه داشت. این فیلم در خارج از آمریکا 20 میلیون دلار فروش کرد و مجموع فروش جهانی آن به 55 میلیون دلار رسید.

خبر خوب برای پارامونت پیکچرز که F را توزیع می کند این است که تماشاگران فیلم را دوست داشتند و در CinemaScore به آن نمره A دادند. این فیلم در شرایط ایده آل مانند فیلم های جدید مناسب کودکان از جمله «مهاجرت» و «عنصری» که ماه ها پس از اولین اکران موفق به فروش بلیت شدند، در گیشه ماندگار خواهد بود. اما در حالی که این فیلم ها سرنوشت نسبتا روشنی داشتند، «اف» هفته آینده با یک فیلم خانوادگی دیگر یعنی انیمیشن «The Garfield Movie» از سونی رقابت خواهد کرد.

کرازینسکی نویسندگی، کارگردانی، تهیه‌کنندگی و بازی در فیلم IF را دنبال می‌کند که به دنبال دو همسایه بروکلینی کال و بی (رایان رینولدز و کیلی فلمینگ) است که می‌توانند به دوستان خیالی تبدیل شوند. برای دیدن استیو کارل، مت دیمون، مایا رودولف، امیلی بلانت، بردلی کوپر، جان استوارت و جورج کلونی صداپیشه‌هایی هستند که فیلم پر ستاره «IF» را کامل می‌کنند. نقدها و نظرات درباره فیلم متفاوت بود و فیلم در سایت Rotten Tomatoes امتیاز 50 از 100 را کسب کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mostafa

فیلم "مواد" ساخته کورالی فارگیت در جشنواره کن در 19 می 2024 به نمایش درآمد. این فیلم ترسناک بدنی با بازی دمی مور، دنیس کواید و مارگارت کوالی در اولین نقدهای خود بسیار خوش درخشیده و به عنوان بهترین فیلم سینمایی شناخته می شود. این رقابت تا کنون با نقد و نمرات فیلم ساخته شده همراه باشید.

داستان فیلم «مواد» درباره مجری برنامه تلویزیونی (دمی مور) است که پس از رابطه با مدیر برنامه هایش (دنیس کواید) و به دلیل تحقیرهایی که به خاطر سنش متحمل می شود، سعی می کند سرنوشت خود را تغییر دهد. در خلاصه داستان فیلم "ماده" آمده است: "آیا تا به حال رویای نسخه بهتری از خودت را دیده ای؟ نسخه بهتری از خودت از هر نظر. این محصول جدید اسمش "مواد" را حتما امتحان کنید. با ماده می توانید نسخه دیگری از خود را بسازید اگر عدالت پیروز شود، چه چیزی ممکن است اشتباه شود؟»

کورالی فارگیت کارگردان و نویسنده فرانسوی که با دومین فیلم بلند خود به کن 2024 می آید، از طرفداران تصاویر و نمادها برای انتقال ساده ترین پیام ها در فیلم هایش است. او از کارگردانانی چون دیوید کراننبرگ، دیوید لینچ و جان کارپنتر به عنوان فیلمسازان الهام بخش خود یاد کرده است. Fargate مجذوب فیلم هایی است که می توانند دنیای خود را خارج از قلمرو واقعیت بسازند. علاقه و طرز فکری که در فیلم ساخته شده به خوبی بیان شده است.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mostafa

طبق آنچه گفته شد، فصل پنجم سریال «چیزهای عجیب» قرار است پایانی حماسی برای مخاطبان این سریال علمی-تخیلی رقم بزند. مایا هاوک در مصاحبه با Podcrushed فصل پایانی سریال Stranger Things را شبیه ساخت 8 فیلم بلند توصیف کرد. هاک توضیح داد: "نوشتن (فیلمنامه) هر فصل، و حتی زمان بیشتری برای فیلمبرداری آن طول می کشد." ما (در تولید فصل پنجم) در واقع در حال تولید 8 فیلم هستیم.» فصل بعدی سریال «چیزهای عجیب» 8 قسمت خواهد بود که قسمت اول آن «خزیدن» نام دارد.

در حالی که طول دقیق قسمت های فصل پنجم مشخص نیست، شایعات حاکی از آن است که قسمت اول با فیلمنامه ای نزدیک به 100 صفحه می تواند بیش از یک ساعت طول بکشد. مشخص نیست که نظر هاک در مورد شباهت هر قسمت از سریال به یک فیلم، اشاره ای به زمان پخش هر قسمت بوده است یا خیر.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mostafa

جدیدترین فیلم جف نیکولز با نام «دوچرخه سواران» با بازی جودی کامر، آستین باتلر و تام هاردی وارد سینما شد. داستان فیلم درباره شخصیتی به نام کتی است که کومر نقش او را بازی می کند. کتی زنی است که با خبرنگاری به نام دنی (با بازی مایک فیست) به خاطر تجربه ازدواجش با یکی از اعضای یک باشگاه موتور سواری غیرقانونی مصاحبه می کند. با سه اجرای عالی و یک ابزار روایی هوشمندانه که داستان را به جلو می برد، The Bikers یک کاوش تاریک و پرتنش از شخصیت است که شباهت های اساسی با کلاسیک ها از جمله بهترین دوستان دارد.

فیلم «دوچرخه‌ها» به بررسی ماهیت کلاستروفوبیک مردانگی می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه مردان برای جبران احساس شکست، ناامیدی و آسیب‌پذیری خود دیوارهایی دور خود می‌سازند. «دوچرخه‌ها» عمیقاً به خرده‌فرهنگ خاص باشگاه‌های موتورسواری می‌پردازد، اما همچنین نگاهی کلی‌تر به این دارد که چگونه مردان احساس بی‌هدفی و سرخوردگی خود را به خشونت تبدیل می‌کنند. در بررسی این مضامین، دوچرخه سواران شباهت زیادی به فیلم کلاسیک گانگستری مارتین اسکورسیزی، Goodfellas دارد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mostafa

از زمان اکران این فیلم در سال 2011، شخصیت گرین لنترن در حاشیه باقی ماند، اما در این سال ها تلاش هایی برای شروع مجدد آن صورت گرفت و حالا جیمز گان از ساخت سریالی برای گرین لنترن خبر داده است. اما بدنامی این شخصیت به فیلم رایان رینولدز گره خورده است که هم در گیشه و هم از نظر منتقدان به طرز چشمگیری شکست خورد. به حدی که خود رینولدز این فیلم را لمس کرده و در فیلم «ددپول 2» جوکی درباره «فانوس سبز» قرار داده است.

البته مدت ها پیش کمپانی DC Extended Universe (DCU) تصمیم گرفت فیلم دیگری از Green Lantern بسازد، اما این ایده هرگز به مرحله تولید نرسید. در نهایت، تنها حضور Green Lantern در DC Extended Universe به دو نسخه از Justice League باز می گردد.

زمانی که برادران وارنر HBO Max را در سال 2020 معرفی کرد، یک سریال لایو اکشن Green Lantern نیز توسط گرگ برلانتی از Arrowverse برنامه ریزی شد. این سریال قرار بود الن اسکات، گای گاردنر، جسیکا کروز و سایمون بائز را دنبال کند و نام فین ویتروک و جرمی اروین به ترتیب برای شخصیت های گاردنر و اسکات ذکر شده بود.

اما زمانی که پیتر سافران مدیریت دی سی را بر عهده گرفت و استودیوی جدید دی سی را با جیمز گان تشکیل داد، ایده اصلی سری گرین لنترن را کنار گذاشتند و شروع به بحث در مورد سریال جدیدی به نام "فانوس ها" کردند. جیمز گان و پیتر سافرون اعلام کردند که "Lanterns" اولین سریال لایو اکشن دنیای جدید DC خواهد بود که پروژه جدید DCU را تابستان آینده (2025) همراه با فیلم "سوپرمن" کلید خواهد زد. اگرچه هنوز اعلام نشده است که چه کسی نقش گرین لنترن را در این سریال بازی خواهد کرد، اما می دانیم که ناتان فیلیون نقش گای گاردنر (فانوس سبز) را در فیلم «سوپرمن» بازی خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mostafa

اکنون همه شخصیت آرنولد شوارتزنگر T-800 را به عنوان یک سایبورگ قهرمان به یاد می آورند، اما در واقع، او در قسمت اول سریال که در سال 1984 منتشر شد، نقش شرور را بازی کرد. بنابراین وقتی "ترمیناتور 2: روز داوری" آمد. و ترمیناتور را به عنوان یک قهرمان معرفی کرد، برای اکثر بینندگان غافلگیر کننده بود. این بار به جای تلاش برای کشتن کانر، ترمیناتور وظیفه محافظت از مرد جوان را بر عهده گرفت. سریال محبوب پس از آن به حاشیه رفت و هرگز نتوانست به اوج خود بازگردد، اما شاید انیمه «ترمیناتور صفر» بتواند این کار را انجام دهد.

33 سال پس از تبدیل T-800 از شرور به قهرمان، به نظر می رسد که این فرنچایز به فرمول قبلی بازگشته است. فقط به اولین پوستر انیمه ترمیناتور نگاه کنید، که نشان می دهد داستان و مضامین احتمالاً چیزی شبیه به ترمیناتور 2: روز قضاوت خواهد بود که نه تنها بهترین قسمت این مجموعه، بلکه یکی از بهترین فیلم های اکشن نیز محسوب می شود. تمام دوران همچنین در نظر گرفته شده است این تصویر به وضوح به "روز داوری" اشاره دارد (در تریلر اخیراً منتشر شده نیز از کلمه "روز داوری" استفاده شده است)، بنابراین داستان فقط درباره نابودی پایان دهنده ها نخواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()